Parfémy století

Pro 2, 2011 | Krása

Podle statistik si ženy kupují parfém minimálně jednou ročně. Touha vonět úzce souvisí s potřebou líbit se. Parfémy tedy mají neskutečnou moc. Výzkumy potvrdily, že ovlivňují naše podvědomé chování, výběr partnerů, sebevědomí, náladu.

To, jak voníme, vnímá i okolí, ovlivňuje to lidi v jejich přístupu k nám. Výběr toho správného parfému je tedy velice důležitý.

Víte, jaké vůně okouzlily svět v posledním století?

Chanel n. 5

Nemůžeme jinak, než začít Chanelem číslo 5, který je doslova legendárním parfémem. Vyvinul jej potomek carských alchymistů Ernest Beaux v roce 1921. Chanel n. 5 představuje čistou, svěží květinovou vůni vonící po citronech, mýdlu, květech třešní, kořene kosatce, růžového dřeva, verbeny, lojového mýdla, jasmínu, levandule a růže.

Jean Patou – Joy

Parfém Joy se pyšní označením parfém století. Vznikl v roce 1929 pro americké boháče, které postihla finanční krize na Wall Streetu. Lidem voní i po více než 80 letech. Parfém Joy představuje přírodní čistou vůni plnou vzpomínek i nadějí. Skládá se z broskve, esence z listí, růže, jasmínu, ylang ylang, tuberózy, santalu, pižma a civetu.

Yves Saint Laurent – Opium

Opium náleží k orientálním parfémům z osmdesátých let minulého století. Rozruch mezi lidmi způsobil už jen svým názvem, který byl na tu dobu velice kontroverzní. I přesto, či možná právě proto, se Opium stal velice rychle nejprodávanějším parfémem všech dob. Opium obsahuje například esence z mandarinky, švestky, hřebíčku, koriandru, bobkového listu, pepře, karafiátu, skořice a broskve.

Thierry Mugler – Angel

Zcela průlomová vůně od Thierry Muglera – Angel, která se na trhu objevila v roce 1992 a započala zcela novou éru orientálních vůní. Angel totiž na rozdíl od jiných parfémů vůbec nevoní po ovoci, ale po čokoládových pralinkách, vanilce a karamelu.

Britney Spears – Curious

V roce 2004 Britney Spears spolu s Elisabeth Arden vytvořila svůj vůbec první parfém, který se okamžitě stal fenoménem. Prodalo se ho již více než 110 miliónů, čímž se stal nejprodávanějším parfémem všech dob. Parfém Curious charakterizuje magnólie, santal, vanilka, brambořík, bílé květy, lotosový květ, tuberóza, jasmín, zlatá hruška a pižmo.

A jaký parfém si zaslouží označení parfém století podle vás?

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *