Nedochvilnost, rozpačité odpovědi, nesprávně zvolený oděv. To jsou jen některé z chyb, kterých se můžete na pracovním pohovoru dopustit. Na co je tedy důležité si dát pozor a jak se co nejlépe připravit? V následujících řádcích pro vás máme několik tipů, jak pracovní pohovor úspěšně zvládnout.
Informujte se
Pokud máte zájem pracovat v určité firmě, rozhodně byste neměli na pracovním pohovoru působit dojmem, že o ní vlastně nic nevíte. Není podstatné, abyste věděli, kdo jakou funkci v daném podniku vykonává. Seznamte se především s filosofií dané organizace, zaměřte se na to, co je jejím cílem a jaké lidi pro takovou práci potřebují. Jedině tak můžete na pohovoru zdárně zdůvodnit, proč jste právě vy ten, koho hledají. Dopředu si taky zkuste promyslet své odpovědi personalistovi. Téměř vždy ho bude zajímat, proč opouštíte současné zaměstnání, jaké jsou vaše silné a slabé stránky a další.
Správně odhadněte čas i oblečení
Na pracovním pohovoru rozhodně neoslníte svým pozdním příchodem. Přijďte na něj proto raději o několik minut dřív. Promyslete tedy, zda vás po cestě nezdrží dopravní zácpa nebo pozdní příjezd autobusu. Důležitou roli hraje i oblečení. Ženy by měly sáhnout například po společenských kalhotách, delší sukni (ideálně alespoň po kolena) a halence, případně elegantních šatech. Pamatujte však, že méně je vždy více. Rozhodně se vyvarujte příliš nápadnému oblečení, jako jsou halenky s hlubokým výstřihem nebo nevkusné doplňky.
Buďte zdravě sebevědomí
Zkuste si vybavit, jak dlouho vám trvá odhadnout typ člověka, se kterým jste se právě seznámili. Většinou se jedná o několik málo sekund k tomu, abychom mohli říct, zda je nám někdo sympatický či nikoliv. To samozřejmě platí i na pracovním pohovoru. Nejdůležitější moment je proto první dojem. Již samotné představení se personalistovi (případně jiné osobě, která pohovor vede) je proto velice důležité. Rozhodně byste neměli působit přehnaně nervózně, ale ani příliš nad věcí. Při podání rukou se dívejte do očí a pevně (ne však bolestivě) ji stiskněte. Na otázky odpovídejte tak, aby vám bylo dobře rozumět a stále udržujte oční kontakt. Hromádka neštěstí, která se dívá po celou dobu pohovoru do země, příliš firem neosloví.
Nebojte se ptát
Pokud vám bude během pohovoru něco nejasného, ihned se ptejte. Předejdete tak případnému nedorozumění a zároveň ukážete váš zájem. Nesnažte se však personalistovi skákat do řeči. Netrpělivost a nezdvořilost nebývají často oceňovanými vlastnostmi při nabírání nových zaměstnanců. Znovu si proto ověřte případnou náplň vaší pracovní činnosti, stejně tak se ujistěte, kdy vám daná firma dá vědět, zda vás berou či nikoliv.
Foto: Freerangestock.com
0 komentáøù